وبسایت شخصی عبدالکریم فضیلت پور

حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی

وبسایت شخصی عبدالکریم فضیلت پور

حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی


حاجعبدالکریم فضیلت پور


حالا دیگر کمتر کسی است که نام حاج عبدالکریم فضیلت پور را نشنیده باشد. او که متولد 1338 است در خانواده­ای مذهبی دیده به جهان گشود. وقتی وی به سن نوجوانی رسید رژیم منحوس شاهنشاهی به وسیله ساواک رعب و ترس فراوانی در دل مردم ایجاد کرده بود. خفقان و اختناق گلوی مردم شهر را می­فشرد. او می­گوید: «وقتی در وصف آزادی سر کلاس برای همکلاسی ها شعر نو می­خواندم معلم که به شدت ترسیده بود سفارش کرد که دیگر از این شعرها نخوانم تا به دست نیروهای ساواک نیفتم.» یک بار هم هنگام پخش مخفیانیه اعلامیه­های امام خمینی در دزفول توسط مامورین شهربانی دستگیر شد و پس از دادن تعهد مبنی بر عدم شرکت در فعالیت­های انقلابی آزاد گردید. او که در تشویق بچه­های دبیرستان و راه اندازی تظاهرات خیابانی نقش موثری داشت یکبار دیگر در درگیری­های خیابانی در محاصره پلیس های ضد شورش قرار گرفت و تا پای جان کتک خورد. هرچند به سختی فرار کرد اما روح نا آرام او هیچ گاه از این زخم­ها نهراسید. تا آنکه انقلاب پیروز شد و دست شیطان از آستین نیروهای دژخیم بعثی بیرون آمد. وقتی با بچه­های مسجد برای خودسازی و کسب درآمد برای انقلاب به کشاورزی مشغول بود، به محض اینکه صدای پای دشمن را در مرز ایران شنید تعلل نکرد و بلافاصله لباس رزم پوشید تا از میهن و دین و انقلاب و ناموس خود دفاع کند.

او که جانش را کف دستش گذاشته بود با امام عهد بسته بود تا از انقلاب اسلامی و مرز و بوم خویش دفاع کند، تا آنجایی که در جبهه شوش بر اثر اثابت خمپاره مجروح شد. اما بازهم آرام ننشست و پس از گذراندن دوران مجروحیت در عملیات­های به یادماندنی فتح بستان، فتح المبین، آزادسازی خرمشهر، عملیات خیبر، فتح فاو، فتح حلبچه و ... حماسه­ها آفرید.

او که عاشق کوهنوردی و پرواز است پس از تمام شدن دوران خدمت با وارد شدن در عرصه­های اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت­های استان خوزستان، جهاد اقتصادی خود را به تأسی از فرامین مقام عظمای ولایت ادامه می­دهد و علاقه فراوانی دارد تا بتواند برای همشهریان خود در این راستا گام موثری بردارد.

متن زیر گزارش مختصری است از مصاحبه با فرزند برومند دزفول حاج عبدالکریم فضیلت پور:

خبرنگار : سلام علیکم.

علیکم السلام. و عرض سلام به همه همشهریان و مردم ولایتمدار و شهید پرور دزفول و همچنین عرض سلام دارم به ساحت مقدس آقا امام زمان روحی و ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و همچنین عرض سلام دارم به رهبر عزیز و بصیر ایران اسلامی و با آرزوی توفیق روز افزون و طول عمر ایشان امیدوارم که با یاری خداوند متعال و در پناه امام زمان (عج) منصور و سلامت باشند.

خبرنگار : بفرمایید علت حضور شما در انتخابات شورای اسلامی شهر دزفول چه بود و شما با چه انگیزه ای وارد عرصه انتخابات شدید؟

اول اینکه به تأسی از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بر خود تکلیف دیدم تا به عنوان عضو کوچکی از مردم با حضور در انتخابات شورای شهر دزفول در این شور و حماسه خود را سهیم کنم.

دوم اینکه دوست داشتم از تجارب خود در جهت تقویت مدیریت شهری و شورای شهر در راستای خدمات بهتر و آبادانی بیشتر شهرم استفاده کنم. همچنانکه هرکسی دوست دارد در آبادانی شهر خود نقشی داشته باشد.

سوم اینکه با توجه به فعالیت بنده در زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه زیر ساخت­های استان و ظرفیت­های فراوان و بالقوه سرمایه پذیری شهر دزفول در زمینه­های نفتی و غیر نفتی بالاخص کشاورزی و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاقه داشتم تا از ظرفیت و توانایی­های شخصی خود در راستای توسعه اقتصادی، کارآفرینی و ایجاد زمینه­های اشتغال برای مردم و همشهریان خود استفاده کنم.

خبرنگار : آیا حوزه فعالیت اقتصادی شما در شورای شهر جایگاهی دارد؟

بله شهرداری به عنوان یکی از ارکانی که تحت نظارت مستقیم شورای شهر است می­تواند با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح­های کلان شهری، برای مردم و خود تولید ثروت کند و به تبع این در راستای ایجاد شغل و زمینه­های اشتغال گام­های موثری بردارد.

خبرنگار : با توجه به تجارب ارزشمند شما در اجرای پروژه های ملی و استانی چه پیشنهاد و ابتکار جدیدی برای شهر خود در نظر دارید؟

شهرداری می­تواند در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی شهروندان و در راستای تولید ثروت با ایجاد بازارچه­های ساحلی گام مهمی برای خانواده­های دزفول بردارد. همچنین شهرداری می­تواند با اجرای طرح­های ویژه ساختمانی در نوسازی بافت فرسوده و در میادین و چهارراه­های مهم شهر با اجرای معماری­های اسلامی زیبا ضمن بالا بردن ارزش افزوده املاک مردم گام­های موثری در افزایش جذابیت مبلمان شهری بردارد. در حقیقت شهرداری با توسعه فضای سبز و پارک­های محله در ایجاد نشاط و بالابردن امید به زندگی و سلامت روح و روان مردم نقشی مهم و اساسی دارد.

خبرنگار : شما چه کار مهم و موثری در منطقه دزفول انجام داده اید؟

راه اندازی پل شناور دزفول که به درخواست بخشدار وقت در سالهای 79-80 با پیگیری بنده با هزینه­ای به مراتب ارزان­تر از موارد مشابه صورت گرفت. یکی دیگر از کارهای بنده حفر 8-9 حلقه چاه در منطقه پشمینه زار که در سال 69 باعث رونق گرفتن و آباد شدن زمین­های دیم آن منطقه شد و به طور مستقیم برای 300 نفر اشتغال زایی کردم.

خبرنگار : به نظر شما انتظار مردم از شورای شهر چیست؟

بزرگترین دغدغه مردم اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل است چه به شورا مربوط باشد یا نباشد.

خبرنگار : این انتظار را چگونه می شود برآورده کرد؟

با توجه به سیاست کلان دولت در تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی، مسئولین شهر دزفول باید با استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری آنها را فراهم کنند. و به دنبال اعمال سلیقه خود به سرمایه گذار نباشند و عرصه را به گونه­ای بر سرمایه گذار تنگ نکنند که موجب فرار سرمایه­های استانی و فرااستانی گردند. درحالی که همان سرمایه گذار به گرمی در سایر شهرهای اطراف پذیرفته می­شود و موفق به سرمایه گذاری می­گردد.

خبرنگار : به نظر شما سایر زمینه­ها برای ایجاد شغل چیست؟

به عقیده بنده برای پاسخ به انتظار جوانان تحصیلکرده که خواستار شغل اداری هستند دو راهکار وجود دارد: اول اینکه فرهنگ کارپذیری جوانان می بایست اصلاح گردد و جوانان برتلاش خود برای کسب شغل مورد علاقه تکیه کنند و ضمن آن با ابتکار خود شغلی خانگی را تعریف کرده و آنرا توسعه دهند؛ دوم اینکه مسئولین شهری نیز به دور از تنگ نظری از راه اندازی شغل­های خانگی حمایت کنند تا محصولات جوانان پس از سیر مراحل تولید و اخذ مجوزها روانه  بازار شده و توسعه یابد.

خبرنگار : آیا نام شما در در ائتلاف خاصی قید شده است؟

بله، این حقیر و 13 نفر از دوستان، تحت عنوان ائتلاف حماسه سازان خدمت در این انتخابات شرکت کرده ایم. این دوستان که از نظر تخصص، تجربه، سابقه مسئولیت های کلان در سطح شهر و بالاتر، و همچنین تکمیل متخصصین کمسیون های مختلف شورا در سطح بالایی از تخصص، تجربه و تعهد می باشند آماده خدمت رسانی به مردم می باشیم. که اسامی آنها به شرح زیر می­باشد:

  1. عبدالکریم فضیلت پور
  2. بهزاد جولایی
  3. عبدالکریم خاضعی
  4. ایرج نادبی زاده
  5. محسن ریاضی
  6. عبدالمحمد کوچک
  7. محمد کوپایی دار
  8. سهیلا یوسف قنبری
  9. رضا شنبدی زلذه
  10. سیدکریم سیدنظرزاده
  11. محمدرضا بیژن زاده
  12. دکتر حیدررضا مهتدی
  13. امیر رئوفیان
  14. جمشید پور

خبرنگار : توصیه شما در شرایط کنونی به مردم چیست؟

شرایط سیاسی ملی و بین المللی کشور ایجاب می کند مردم شریف با تمام توان به پای صندوق های رای حاضر شده و فرد اصلح ریاست جمهوری و افراد مورد نظر خود برای شورای شهر را انتخاب کنند.

تعداد اعضای شورای شهر دزفول در دوره چهارم 13 نفر در نظر گرفته شده است؛ با توجه به اینکه به ثمر نشستن فعالیت های شورا نیازمند همکاری و همدلی بین اعضا می باشد، از مردم شریف و متدین شهر دزفول انتظار دارم علاوه بر حضور گسترده و شرکت در انتخابات، 13 نفر مورد نظر خود را با استفاده از فرصت مطالعه شناسایی ائتلاف های موجود انتخاب کرده اسامی آنها را در لیستی تهیه و سپس برای رای دادن از لیست خود استفاده نمایند و رای خود را به نام آنان در صندوق رای بیاندازند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۶
گروه نویسندگان

نظرات  (۱)

مرکز چاپ و تکثیر (دیجیتال) پارگ

ارائه خدمات چاپ (رنگی و سیاه و سفید)

جهت تبلیغات انتخابات شورای شهرها

کیفیت عالی ، تحویل سریع ، قیمت پایین

چهارراه شریعتی ؛کوچه جنب هتل احسان

تلفن:2247439-09161414988

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">